Annons:
Etikettallmänt
Läst 1244 ggr
Fia81
2015-05-25 12:20

Hej! Ny här :)

Jag är ny på Chihuahua iFokus och tänkte höra om vad ni tror :)

Vi har idag en hane på 11 år, en Norfolkterrier och vi funderar på att utöka familjen med en Chihuahua hane som kommer vara runt 9 månader vid hemgång. 

Vår äldre hund kommer att kastreras samtidigt när han sövs för att åtgärda hans dåliga tänder. Han börjar bli gammal och jag lider med honom mer än någonsin när tikarna löper i vårt område… (vägrar äta, kan inte sova… ja ni vet) Trodde det skulle ge med sig med åldern… Hade jag vetat bättre för 11 år sedan hade vi kastrerat honom redan då! 

Valpen kommer vi kastrera när han är omkring 1 år. 

Så vad tror ni? Kan dom fungerar ihop?

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Annons:
ChristineF
2015-05-25 12:44
#1

Hej och välkommen! 🙂
Jag ser ingen anledning till att de inte skulle fungera ihop, så länge båda har krypin i hemmet där de får vara ifred från varandra och att ni anpassar träningen individuellt. Unghunden kommer naturligt ha mer aktivitetsbehov än den äldre hunden och även behöva träna mer grunder i vardagslydnad/miljöträning och sånt som den äldre säkert redan har koll på. Men det är ju inga svåra problem :-) När ska ni få hem honom?

Fia81
2015-05-25 13:03
#2

Tack så mycket :)

Vecka 27 ska vi i så fall hämta honom :) tänkte lägga upp några bilder snart. Självklart kommer båda få egen anpassad tid.  Ska bli jätte roligt att börja om igen :) Jag hoppas bara att vår "pensionär" tar det bra :)

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

[[Boris Sager]]
2015-05-25 13:11
#3

Bra att aldersskillnaden ar sa stor, men inte for stor. Den aldre ar ju aktiv. Om de var mer jamnariga kunde det ju bli problem. Kul att fa se bilder snart!

Fia81
2015-05-25 13:50
#4

Skönt att höra :)

Imorgon ska vi träffa honom hos uppfödaren, ska ta lite nya bilder då. Väntar nu även på några härliga valpbilder :) extra roligt när man missat den allra första tiden!

Det var 11 år sedan vi gjorde detta… känns sååå spännande och fantastiskt roligt!

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Upp till toppen
Annons: