Annons:
Etikettfoder
Läst 1532 ggr
[bat]
3/20/15, 1:47 PM

Större kulor(foder!)?

Jag borde kunna det här vid det här laget. Men min Chihuahua är så himla kräsen med maten! Vet att det är en ond cirkel och man 'enablar' när man ger annat. Men nu är det så att det enda han är intresserad av är större foderkulor, så därför brukar jag lägga kanske 5-6 sådana ibland för att få upp aptiten så han ska äta resten ur matskålen.

De där foderkulorna är dock  inte de där fjuttiga som är till för små hundar, utan de som är till för Rottweilers och hundar i den storleken. 

Finns det risker med detta? :|

Annons:
AnneN
3/20/15, 1:54 PM
#1

Så länge hunden klarar av att tugga de större bitarna bör det väl inte vara någon fara? De har ju tänder till för att tuggas med.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[bat]
3/20/15, 2:03 PM
#2

Tänkte med käkarna och så. Men det har han! ;D

ChristineF
3/20/15, 2:42 PM
#3

Kan de tugga i sig rått kött och ben så kan de tugga större torrfoderkulor :-) Tycker det nästan kan vara läskigare med jättesmå som de kastar i sig utan att tugga.
Själv ger jag färskfoder, från matvägran och mutande till matglad hund som äter direkt när man ställer ner skålen. Inte lessnat på flera år och äter mat trots att hon ätit godis m.m..!

[bat]
3/20/15, 3:41 PM
#4

Håller med! :D
Har faktiskt kollat upp det där med färskfoder, känns som ett givet alternativ som man kanske ska pröva på! :D

ChristineF
3/20/15, 4:03 PM
#5

#4 Ja, men gör det vettja! :-) Är ju bra för hela kroppen och dessutom så enkelt nu för tiden när man kan ge i form av köttbullar. Förut fanns bara stora korvar som passade stora hundar och var svåra att dela. Jag ger VoH.

Upp till toppen
Annons: