Annons:
Etiketthälsa
Läst 2079 ggr
Cam88
3/13/15, 12:39 PM

patella luxation

Vi var hos veterinären i går och hon har problem med vänster bakben, veterinären kunde flytta hennes knäskål, det gör inte ont på henne som tur är men detta kan innebära operation, ska in på tisdag till en ortoped veterinär och höra om en operation krävs.. Då till min fråga, någon som har gjort detta? Jag är orolig för operation skrämmer mig :(

Medarbetare på Chihuahua

Annons:
ChristineF
3/13/15, 5:43 PM
#1

Vad tråkigt, vilken grad var det? Är det en etta eller tvåa utan att hunden visar symtom i vardagen så brukar många rekommendera att hålla hunden i lagom vikt (ej övervikt) och musklad vilket håller knäskålen på plats. En liten vavva är ju så lätt i kroppen om man jämför med biffigare raser som får mer tyngd på lederna=slitage. En operation innebär risker, men det kan ju också behövas. Det vet nog ortopeden bäst. Har hört om jättemånga lyckade operationer och en som tyvärr inte hjälpte alls.
Lycka till!

Cam88
3/13/15, 5:54 PM
#2

Jag fick tyvärr inte reda på vilken grad för det var ingen ortoped jag prata med, ska träffa henne på tisdag och jag hoppas att de inte är så farligt!!

Medarbetare på Chihuahua

ChristineF
3/13/15, 7:11 PM
#3

#2 Aha okej, ja det är viktigt att det är en utbildad som har känt på många knän. Vet flera som gått till två olika veterinärer för att få en second opinion, vissa har fått olika svar. På tikar kan knäskålarna vara lite mer ostabila vid löp också.
Håller tummarna, du får uppdatera 🌺

Upp till toppen
Annons: