Annons:
Etikettaktiviteter
Läst 1733 ggr
Cam88
2/21/15, 5:21 PM

Aktivera chi :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har en chihuahua som älskar att leka, hon hämtar gärna sin favorit leksak och sen ska man leka dragkamp tycker hon och får liksom aldrig nog…det kan bli lite tråkigt i längden och bara leka samma så har ni några tips på hur ni aktiverar dem? Gärna inomhus då vädret är rätt trist ! Tacksam för svar :)

Medarbetare på Chihuahua

Annons:
taylor__lambert
2/21/15, 5:38 PM
#1

DogParkour är superkul och går att köra både inne och ute, stimulerar hjärna och kropp och ger självförtroende och bättre relation mellan hund och ägare ^^

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Cam88
2/21/15, 6:03 PM
#2

Tack för tipset :) visste inte riktigt vad det är men jag läste lite på Google, måste prova :)

Medarbetare på Chihuahua

taylor__lambert
2/21/15, 6:13 PM
#3

#2 ja superkul och passar ju alla hundar. Du kan ju kolla på hundparkour.ifokus.se om du behöver tips, eller vill ha lite olika idéer på vad man kan göra

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

ChristineF
2/22/15, 10:30 AM
#4

Chica älskar också den leken, jag brukar utveckla den lite genom att be henne sitta/ligga/stå (tricks hon redan kan) och vänta medans jag kastar. När hon tar ögonkontakt med mig och frågar så säger jag varsågod/ta den! :-) Då hämtar hon den och vi kampar. I början när jag lärde henne fick jag hålla i henne och kasta försiktigt, men hon förstod fort att hon skulle vänta. Nu kastar jag långt och hetsigt för att utmana henne att vänta duktigt. Brukar också be henne om tass eller morr innan hon får ta den :-)
Annat du kan göra är lära nya tricks, targetträning (börja med klickerleken "hundra saker man kan göra med en låda", googla det!), godissök och lära in specialsök. Något man också kan göra är att kombinera olika tricks och kanske göra ett program. Jag lärde Chica "göra vågen" t.ex. genom att kombinera hennes gamla tricks "sitt vackert" och "ligg".

Hjossan
3/11/15, 8:49 PM
#5

Prova att gömma lever godis, så får de leta och samtidigt jobba med huvudet. Funkar jättebra. Både ute och inne :)

Upp till toppen
Annons: