Annons:
Etikettfoder
Läst 1988 ggr
Cam88
2015-01-13 16:16

Att välja foder

Min chihuahua på snart 2 år äter Mush färskfoder och hon har även fått ett veterinär foder (torrfoder) för att hon skulle gå ner i vikt, hon har varken gått upp eller ner utan hon stannar nu på 3 kilo…

Jag vill ändå inte utesluta torrfoder helt, någon som kan rekommendera att bra torrfoder som inte innehåller så mycket spannmål.''

Tacksam för svar! :)

Medarbetare på Chihuahua

Annons:
AnnaKarin
2015-01-14 15:02
#1

James Wellbeloved. Taste of the Wild. Orijen. Några av de märken som finns. Porta 21, om det finns för hund.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

ChristineF
2015-01-14 21:53
#2

Acana, t.ex. ett foder de har som heter Acana light and fit. Har inte provat själv då jag bara ger färskfoder, men hört bra om det från en foderkunnig tjej. Sök på det och läs :-)

meilin
2015-01-14 23:13
#3

Innan jag började med mush, gav jag Ninja Acana och vi var nöjda med det!

Cam88
2015-01-19 17:30
#4

Tack alla för hjälpen :) Ska absolut gå in och läsa lite!

Medarbetare på Chihuahua

sophiemadeleine
2015-03-07 15:31
#5

lånar tråden lite! :) har fram tills nu köpt vom og hundemat genom en kompis som tagit hem stora leveranser, och jag har då pga det haft möjlighet att köpa fodret genom henne som bor relativt nära. eftersom hon nu inte har kvar hundarna så kan hon förståss inte ta hem såna mängder så att jag kan köpa mina ca 1 -1,5 kg genom henne längre, och kan inte hitta någon leverantör som skickar fodret i den lilla mängd jag behöver till dit jag bor.. :/ verkar vara 15kg's minimum krav på leveranser på de butiker jag hittar online, och finns inte en möjlighet att jag kan stoppa i min 1,5kg's hund 15kg inom en snar framtid .. :p hur gör ni med era leveranser? är det att gå ihop med andra som gäller, eller finns det internetbutiker som levererar mindre mängder till mellansverige/ privatpersoner? :) nån som vet nåt ställe? :)

Medarbetare på Chihuahua

AnnaKarin
2015-03-08 15:17
#6

Jag köper 10-15 korvar i månaden till mina yra och har turen att ha en försäljare i närheten. Tidigare fick jag åka en bit för att köpa, bara åtta mil men nu har jag det på gång/cykelavstånd. Det håller ju rätt länge i frysen, korvarna är datummärkta, så har Du en bit att åka så går det ju att köpa så att du har ett tag - om Du har plats i frysen.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Annons:
sophiemadeleine
2015-03-11 03:09
#7

Tack för svaret AnnaKarin! Vilken försäljare köper du av? Såg att du bor i Bollnäs, det är ju bara ett stenkast från Ljusdal (där jag bor), så kanske jag kan köpa av samma? Vore ju toppen! :)

Medarbetare på Chihuahua

AnnaKarin
2015-03-11 08:25
#8

Jag köper på Lyan i Bollnäs. Det ligger på hörnet Odengatan/Trädgårdsgatan.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

sophiemadeleine
2015-03-11 16:53
#9

#8 Tuusen tack för hjälp/tips! vad perfekt! :)

Medarbetare på Chihuahua

AnnaKarin
2015-03-11 17:47
#10

Jaktia i Delsbo ska ockå ha VoH samt Jyckelyckan i Hudik.

http://vomoghundemat.se/aterforsaljare#webbutiker

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Hjossan
2015-03-11 20:47
#11

Detta fodret är jättebra, helt spannmålsfritt.http://www.grizzlyzoo.se/canagan

sophiemadeleine
2015-03-12 19:05
#12

#10 tack så hemskt mycket återigen! hade inte en aning om att det finns återförsäljare så nära! toppen! :)

Medarbetare på Chihuahua

Upp till toppen
Annons: