Annons:
Etikettbeteende
Läst 2226 ggr
PernillaS
2014-10-28 15:30

morrar

osäker chihuahua Hej har en chihuahua kille på 7 år. Han har varit hos oss i en vecka. Han tyr sig mest till mej. Morrar och sticker så fort våran kille på 9 år kommer. Hur gör man för att han ska märka att kalle inte är farlig och vill han illa. ????

Annons:
ChristineF
2014-10-28 15:50
#1

Lär Kalle att låta hunden vara ifred, om hunden vill och vågar så får han komma fram själv utan press. Lyft inte och gå inte efter. Hunden behöver ställen där den kan sova, gnaga ben och äta ifred och om man respekterar det så brukar en trygg grund infinna sig snart :) Kasta lite godis när hunden är i närheten och låt Kalle ställa er matskålen (och därefter lämna platsen), när vovven tydligt visar att han vill ha kontakt så kan man börja träna lite sitt och sånt, men var med i början och visa hur man gör rätt. Alla kan gå med på promenad också :)

PernillaS
2014-10-28 15:57
#2

Har du något tips på godis? Han gillar ingenting i godisväg? Han har en tygbur som han brukar sova i. Ska prova dina tips. Hoppas det blir bättre snart-:)

sophiemadeleine
2014-10-28 19:03
#3

Leverpastej (i små mängder) älskar min kille mest av allt som finns, prova det :) Brukar skära små mini-tärningar och använder som extra mumsig belöning :) (Har provat med torkad blodpudding som förståss är bättre, men han är kinkig :)! Se till att det är så lite lök som möjligt i bara:) (så långt bak i innehållsförteckningen som möjligt) Samt att inte ge för mycket som sagt :) Som ch4 skrev så måste din son vara neutral och låta hunden vara tills han blivit tryggare, för att så småningom vinna hans förtroende :) Det kommer säkert bli jättebra, man får ju ha i åtanke att en omplaceringshund ofta har bagage också, så att det tar lite tid är helt normalt :)

Medarbetare på Chihuahua

ChristineF
2014-10-29 11:54
#4

Ibland kan de vara lite svåra med godis om de är osäkra/inte helt trygga. Prova Planet pet eller Let's bite, det är torkat kött utan tillsatser. Finns många olika smaker och både för katt och hund (de funkar för båda eftersom de bara är kött). Chicas favoriter är torkad tonfisk och frystorkad kyckling.
Jag ska prova torka kött i ugnen själv, känns bättre med svenskt. Rått kött är ju favoriten, men lite svårt att hålla på med ;) Förut gav jag en del smörgåspålägg som godis, men med dålig mage och magkatarr som följd var det inte värt det. Sen innehåller det för mkt salt, kryddor och lök :/ Så nu blir det bara en smakbit ibland. Ibland använder jag katternas torrfoder (av bra sort) som godis, men jag skulle inte köpa det som hundgodis.

[Forest]
2014-10-30 10:54
#5

Vissa hundar anser barn är opålitliga dom rör sig klumpigt, har själv en 12 årig dotter som gillar sjunga och dansa något två hundar anser jätte roligt att vara med men en anser att hon är som en klumpig elefant och rädd att bli trampad/skadad i hennes närhet dessa gånger. Jag skulle inte lägga större krut i hunden dessa gånger. Men är det så att du sitter i tex soffan och sonen kommer och sätter sig bredvid och hunden morrar då skulle jag lyfta ner hunden då detta är mer vakta soffan. Jag rek att du ser lite klipp från Victoria Stilwell hon tränar med mjuka metoder där utgångspunkten är att stärka förtroendet på hunden samt skapa lugnet. Jag hittar inte klippet med en långhårig tax som jag tycker tar med många punkter som kanske skulle vara bra för dig att se. Annars så tycker jag att Anders Hallgren har skrivit flera bra böcker. Kan rek att du/ni läser Rädda,arga och stressade hundar men även lyckliga lydiga hundar och Lexikon i hundspråk.

Upp till toppen
Annons: