Annons:
Etikettbli-med-valp
Läst 1429 ggr
sturee
10/23/14, 10:45 PM

Uppfödare?

Hej alla fina människor! Jag är ny här på chihuahua i fokus och har bara smygtittat på alla era fina hundar :) Läget är som så att tanken är att de ska flytta in en liten flicka till mig och min sambo inom 1 år. Helst hade jag velat ta hem en sötboll imorn. Men vi vill givetvis hitta rätt uppfödare och hund innan :) Detta blir min första hund och jag längtar ihjäl mig!! Min fråga till er är ifall ni kan tipsa om bra uppfödare? Jag känner till chihuahua cirklen. Men det finns så många och jag tycker de känns tryggare att få tips utav er som har erfarenhet utav uppfödare som ni är nöjda med :) Tack på förhand! Kram, Sofie

Annons:
AnnaKarin
10/24/14, 4:33 PM
#1

Var i landet bor ni?

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

ChristineF
10/27/14, 3:01 PM
#2

Vad roligt! :)
Ett tips är att läsa/söka här på iFokus, på chiforum , i chihuahuagrupper på Facebook och kennelhemsidor. Kolla efter hundar som stämmer överens med rasstandarden, ställs ut och gärna tränar någon annan hundsport, verkar pigga och glada. Kolla efter uppfödare som har erfarenhet, verkar ärliga med sund syn på hundar. Gå på magkänsla, ring och prata. Fråga om du får besöka och se hur de har det och träffa hundarna. :)

Upp till toppen
Annons: