Annons:
Etikettallmänt
Läst 2141 ggr
[Tilleli]1
8/30/14, 8:42 AM

Kläder till era hundar?

Hur många här har (behöver?) kläder på sina hundar under typ höst, vinter och våren när det är kallt? 

Är det någon här som bara gillar att klä upp sin hund så hunden kanske får ha en tröja ibland? :)

Annons:
AnnaKarin
8/30/14, 9:23 AM
#1

Täcken när det är riktigt kallt, d v s kallare än minus tio grader eller om det blåser rejält så det känns så kallt. De fick varsin stickad tröja i bandylagets färger så det händer att nån av dem har tröja på sig en sväng när det är matchdag och kallt. Den äldsta vill inte vara ute när det är blött och/eller kallt och hon vägrar att gå  med täcke eller tröja så då slipper hon. Den näst yngsta älskar sin tröja och tittar alltid upp på hatthyllan innan vi går ut i hopp om att jag ska ta ner tröjan.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Saffran0Spice
8/30/14, 10:55 AM
#2

Har ingen vavva - men en hund som kräver kläder och skulle jag ha en vavva som kräver kläder som han gör skulle jag behöva en till garderob XD

Det beror mycket på att jag tillverkar kläder själv, hinner bli många overaller, tröjor och annat på en dag om jag tillverkar 24/7 ^^

Thrse
8/30/14, 9:28 PM
#3

Har regntäcke och vinter tröja :) Kanske köper ett vintertäcke också , får se hur kall vintern blir.

sophiemadeleine
8/30/14, 11:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Har stickade tröjor på min om det är ruggigt/kallt:) men är det blåsigt eller riktigt kyligt har han ett värmetäcke från Hurrta :) men har bara värmekläder om det behövs. Här är dessa som är mina favoriter :) !

Medarbetare på Chihuahua

Lejonhjarta
8/31/14, 5:08 AM
#5

Då vi bor på gård och är ute en hel del av dagen så har våran extremt kortpälsade vavva kläder kalla och regniga dagar… Nu har vi byggt 70 kvadratmeter kattgård till våra avelskatter varav hälften är under tak så nu kanske hon kan gå ut och kissa i vinter utan att vara påpälsad i alla fall… 😉

Cam88
8/31/14, 9:22 AM
#6

Molly behöver inte kläder förrän det blir riktigt kallt eller snö,  då har vi använt lite olika, huttra värmetäcke som tyvärr blev för stort hon trampa ur den, så vi har köpt en varm och fodrad fleece jacka som ja håller tummarna för :)

Medarbetare på Chihuahua

Annons:
Caesars_matte
8/31/14, 9:25 AM
#7

Hurtta värmetäcke har vi till Caesar inför vintern, han är inte förtjust i att gå ut när det regnar, men jag har sytt ett regntäcke åt honom. Han gillar inte att gå ut när det är kallt heller :)

ChristineF
8/31/14, 12:03 PM
#8

Minus tio eller kallare så åker hurtta värmetäcke på, men kan bli tidigare eller senare beroende på övrigt väder t.ex blåst eller sol. Har ett par stickade tröjor att variera med. Har även ett par tass-skydd/sockor i vattentätt tyg som jag tänkte ha när det är som kallast så vi slipper gå så fort, vill kunna stanna o träna utan att tassarna ska göra ont. Men än har vi inte behövt använda dessa, är väl när det närmar sig minus 17-20. Regntäcke har hon vid mycket regn om vi går promenad, är det bara dugg så går hon hellre utan. :-)

Saffran0Spice
8/31/14, 12:15 PM
#9

Om ni tillverkar egna kläder så får ni gärna vara med i den nyskapade tråden på Djurpyssel.Ifokus =)

http://djurpyssel.ifokus.se/discussions/5402f3fc8e0e745029002250-hund-stickarna

Upp till toppen
Annons: