Annons:
Etikettallmänt
Läst 1553 ggr
[Tilleli]1
8/29/14, 7:10 PM

Sugen på Vavva!

Satt precis och kollade igenom stora bildtråden och kom ihåg varför jag var sugen på att skaffa chihuahua igen! 

Jag är helt typ förälskad i rasen, trots att jag faktiskt föredrar stora hundar😍

Annons:
Saffran0Spice
8/29/14, 7:13 PM
#1

Håller med dig - trots att jag nästan bara har dåliga erfarenheter av vavvor så kan man inte låta bli att falla för de små ^^

[Tilleli]1
8/29/14, 7:26 PM
#2

Jag har bara lyckats "träffa" (dvs mött på gatan) otroligt duktiga och uppfostrade hundar. Den senaste reagerade inte ens när vår Grand Danois stissade upp sig som en tok för att han suger på hundmöten :P  

Hade det inte varit för att jag har ganska svårt för just storleken på små hundar hade Chihuahua varit ett ganska självklart val

Saffran0Spice
8/29/14, 7:29 PM
#3

#2 Hehe kanske blir en ''stor'' vavva i framtiden då?
Jag kan tänka mig en som är av den större proportionen, dels för att jag vill ha lite att ta i så att säga - sedan säger min mormor att jag inte får skaffa något som riskerar att fastna i dammsugaren 😂
Inte för att den chansen är så stor då, men iallafall =)

[Tilleli]1
8/29/14, 8:10 PM
#4

Haha njae, de är tyvärr fortfarande lite för små :P en Schäfer är ju liten i mina ögon nuförtiden haha, har blivit förstörd av att ha en Grandis x)

AnnaKarin
8/29/14, 9:11 PM
#5

Jag ville ha något lite mindre än en Curly men hittade inget förrän jag kom ner till Chihuahua.  Älskar hundarna i sig men åh så mycket lättare det var att ha de stora hundarna.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

[Tilleli]1
8/30/14, 8:33 AM
#6

#5 Haha jag tycker det är så mycket svårare med liten hund! De är överallt när man går på promenader, det är svårt att träna eftersom man måste stå nästan dubbelvikt & man måste jämt se upp så man inte trampar på dem x)

Annons:
AnnaKarin
8/30/14, 9:19 AM
#7

#6 Precis så är det !

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

[Tilleli]1
8/30/14, 11:13 AM
#8

#7 Haha men vem vet, jag kanske lyckas vänja mig, min mops är ju bara 6 månader och det dröjer några år tills jag skaffar en till (även fast jag vill skaffa nr 2 nununu)

Saffran0Spice
8/30/14, 11:17 AM
#9

#7 Känner igen mig, min blev 1år 22/8 och jag är redan sugen på en till XD
Men hur jag skulle hinna sticka till 2 egna hundar i dagsläget vet jag inte hahaha

ChristineF
8/31/14, 12:17 PM
#10

Hihi man vänjer sig, jag eller någon annan har inte lyckats trampa på Chica under dessa fyra år, hon är snabb och smidig! Tycker ibland stora hundar är mer ivägen :-P Det jobbiga är väl att böja sig för att belöna och allas uppmärksamhet när vi är ute, ungar som har noll respekt och vill klappa lilla vovven eller vuxna som tror man är Paris hilton… På nattliga promenader känner man sig inte direkt trygg som med en stor hund :-P Men det är många fördelar, de är lätta att ha med sig överallt (där man får) och om man ska över något, ombord eller om något händer (skada) så kan man bära utan problem. Många grejer blir billigare med tex foder, leksaker, godis, bädd, bilbur och allt är mindre och lättare att ha med på resande fot. De blir ofta äldre och rasen räknas som frisk. Mycket hund i liten kropp!

Upp till toppen
Annons: