Annons:
Etikettaktiviteter
Läst 1864 ggr
[SarahOhrn]
2014-06-03 11:37

Vilka klubbar?

Jag är lite osäker vilka klubbar man ska gå med i. Chihuahuacirkeln, svenska kennelklubben, brukshundsklubben osv. Hittar knappt nå valpkurser här på kennelklubben hos oss men man bör väl vara med där antar jag? Och kommer vilja träna andra saker där sen. Chihuahuacirkeln är det mest om man ska satsa på utställning?

Annons:
Calibe
2014-06-03 18:31
#1

Jag är med i Chihuahuacirkeln, SKK och brukshundklubben. Chihuahuacirkeln ingick ett års medlemsskap av uppfödaren när jag köpte min valp, SKK gick jag med i då jag är väldigt intresserad av att ställa ut och brukshundklubben gick jag med i då jag gick valpkurs, samt kommer gå andra kurser där i framöver.

ChristineF
2014-06-03 19:24
#2

Jag är med i Chihuahuacirkeln för att få tidningen och delta i aktiviteter, det är inte bara utställningar utan promenader, prova på hundsporter och föreläsningar. :) Om man söker på chihuahuacirkeln på Facebook så kommer det upp olika län där det ordnas aktiviteter.
Här står lite mer info: http://www.chihuahuacirkeln.com/medlemsskap/
Hittills har jag nöjt mig med CC, men kanske går med i SKK i framtiden.
Jag är inte med i min stads brukshundsklubb (än), jag går kurser hos några andra duktiga instruktörer som har eget företag. Googla på hundkurser i din stad, det brukar finnas en del alternativ om kursutbudet är dåligt på klubben. :) Men är du medlem ändå så får du ju träna fritt på deras planer och gå på träffar osv vilket kanske kan vara roligt.

[SarahOhrn]
2014-06-03 20:39
#3

#2 Ja, här finns nog tyvärr få aktiviteter via chihuahua-cirkeln dock. Bor i ett litet län med få saker som händer :/ 

Tänkte gå med i BHK för dom har mest kurser ska ju gå valpkurs bl a. Så kanske bara går med där till att börja med. Sen får vi se om jag vill testa ställa ut nån gång och går mer i SKK då.

Upp till toppen
Annons: