Annons:
Etikettfoder
Läst 2180 ggr
Calibe
6/1/14, 8:36 PM

Vilket foder ger ni era chihuahuor?

Som rubriken lyder - vilket foder ger ni era chihuahuor? Torr/våtfoder? Märke? Vilket foder har ni använt tidigare? Vad tycker ni om dessa?

Jag ger min valp Royal Canin Chihuahua junior, vilket han inte är överförtjust i. Funderar på att prova att byta foder, men det vore kul att höra era erfarenheter av just foder. :)

Annons:
Swadika
6/1/14, 8:45 PM
#1

Barf, båda äter mush vaisto :) Vill ge mina hundar en sådan naturlig föda som möjligt, tyvärr har jag inte plats i frysen för att barfa på riktigt och då är dessa små "köttbullar" perfekt. Ger en månadskostnad på ungefär 200:-/hund :) Våra hundar mår utmärkt, har fin pälskvalité och fin avföring. Kommer aldrig gå tillbaka till torrfoder :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

meilin
6/1/14, 9:36 PM
#2

Köper också Mush vaisto till min tjej. Kommer inte heller ge torrfoder igen, eftersom hon funkar så otroligt bra på det här. Tidigare har hon ätit Royal, Acana och Brit care.

Cam88
6/2/14, 6:33 AM
#3

Det är Musch här också :) är super nöjd med den maten! Hade RC innan men det går vi absolut inte tillbaka till!

Medarbetare på Chihuahua

Sjuttan
6/2/14, 10:15 AM
#4

Musch  nötvom  funkar bra för min Loppa som  har dålig aptit och inte äter vad som helst.

Aa

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

ChristineF
6/2/14, 11:29 AM
#5

Ger Vom Og Hundemat i burgare till min tik. Kommer inte heller gå tillbaks till torrfoder, möjligtvis på resande fot. Hon äter äntligen ordentligt morgon och kväll, magkatarren hon hade innan är borta=lyckligare hund. Fast och luktfri avföring. Fin i kroppen och pälsen. Kostar 75kr/månaden.

Lejonhjarta
6/3/14, 6:00 AM
#6

Hade RC från början då hon gick på det hos uppfödaren. Men då hon inte var så förtjust i det, är inte så förtjust att äta alls faktiskt, så åt katterna alltid upp det för henne. Så gick över till Mush Puppy som hon äter bäst av. Äter inte på dagen utan på natten så då får hon vara instängd så hon får ha maten i fred…

Annons:
Calibe
6/3/14, 10:33 AM
#7

Funderar faktiskt på att testa Mush. Funderar dock hur det går om man är på resande fot? Hur länge håller det sig upptinat?

Om man nu måste ha torrfoder vissa tillfällen, är det någon som testat Hills science plan eller Sams field?

Swadika
6/3/14, 11:19 AM
#8

#7 Någon dag eller två klarar det sig garanterat, vi var och tältade i 3 dagar (2 nätter) och hade det i kylväska hela tiden så då var det fortfarande fint och så även tredje dagen. I kylväska så håller det sig garanterat :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Marieangelica
6/8/14, 4:07 PM
#9

Jag ger Vom valpfoder och Acana torrfoder till min lilla valp. Vom är ju bara under själva valptiden men Acana kommer jag verkligen fortsätta med, rekommenderar starkt! Det har högt köttinnehåll, lågt GI, fri från högglykemiska spannmål som ris och majs osv. Jättebra helt enkelt :D

Marieangelica
6/8/14, 4:11 PM
#10

Glömde tillägga: Barf kommer jag börja ge när han blivit lite större men för att vara torrfoder är Acana kanon ;)

Upp till toppen
Annons: