Annons:
Etikettchihuahua
Läst 5402 ggr
eme.jon
2014-05-25 23:20

Hur mycket kostar eran Chihuahua i månaden?

Hej, ja som rubriken lyder, hur mycket kostar eran Chihuahua i månaden? :)

Annons:
Rafflan
2014-05-25 23:44
#1

Ca 300 kr i mat och försäkring och tuggben

Sen tillkommer vaccination och ev saker man köper :)

Anna-Helga
2014-05-26 08:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag betalar ca 250 kr per hund i försäkring. De äter Royal Canin och om vi räknar med att det går 3 kg per hund i månaden så har vi 300 kr där. Sen ger jag dem färskfoder och råa kycklingvingar, märgben och lite allt möjligt, samt laxolja och glucosamin, så vi drar på en eller ett par hundra på det. Agilityträningsavgift och medlemsavgift i kennelklubben, utställningsavgifter med mera kanske kan vara 500 kr per månad. Köper även någon sak/halsband/koppel/bädd/jacka varje månad för ett par hundra. Jag tror det är allt, så jag lägger ca 1000 kr per månad per hund och jag har tre stycken här hemma samt två hos fodervärdar som jag betalar försäkringen på… :) Veterinärvård och vaccinationer, undersökningar och sådant tillkommer! Men det är det värt såklart!

Cam88
2014-05-26 11:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Molly äter MUSCH, och det kostar runt 100kr i månaden inkl tuggben

Försäkringen runt 200kr :)

Sen kommer det ju alltid till lite extra som nytt halsband, nya leksaker..

Tycker om att skämma bort min lilla älskling hihi ❤️

Medarbetare på Chihuahua

Swadika
2014-05-28 10:21
#4

Betalar försäkringen årsvis så det är ingenting som kostar i månaden. Jag har budgeterat 500:- i månaden till Theo. Maten kostar ungefär 250:- i månaden. Han äter musch vaisto, och då räcker maten någon vecka extra, ifall om det skulle krångla sig med pengarna så de inte kommer in ordentligt så har jag mat en vecka till.

Sen är det godis, ben och lite så som tillkommer. Ibland något halsband, tröja, täcke. Det är sällan det går åt 500:- i månaden. Resterande pengar går in på "hans" konto. Där sparar jag undan 500:- i månaden ifall det skulle hända något som försäkring inte täcker. Plus de pengarna som inte går åt i månaden. Där kan jag även ta om han mitt i månaden skulle behöva ett litet dyrare täcke eller så :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

AnnaKarin
2014-05-28 18:25
#5

Mina fyra äter för ca300 kr i månaden, de får Vom og Hundemat. Köper tuggben 4 x 10 kr/månad ungefär. Koppel och halsband är betalda sen länge. Täcken använder vi sällan så de vi har är betalda för länge sedan. Än så länge betalar uppfödaren försäkringarna men jag ska ta över de två äldres nu då de inte går i avel längre.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

meilin
2014-05-28 19:37
#6

Försäkring runt 250 kr plus mat för ca 100 kr. Sen tillkommer ju bajspåsar, godis och tuggben t.ex.

Annons:
eme.jon
2014-05-28 23:56
#7

Hur mycket hundmat går det åt för era hundar på en månad i kg/g? För en hund?

Cam88
2014-05-29 09:41
#8

Mina MUSCH påsar är på 800gram och det går åt ungefär 2st i månaden :)

Medarbetare på Chihuahua

AnnaKarin
2014-05-29 09:47
#9

För min del varierar det, två av hundarna äter 50-60 gram VoH per dag. Två äter 80-90 gram per dag. De två som äter mest är väldigt aktiva och i farten även inomhus. Det går ungefär 7,5 kilo VoH per månad. Jag väger inte upp maten varje mål utan kollar ibland när jag tycker att det går åt mycket. Katterna älskar hundmaten så de får ett mål ibland de med.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Upp till toppen
Annons: