Annons:
Etikettchihuahua-ifokus
Läst 1569 ggr
Caesars_matte
2014-03-26 10:48

Alla dessa titlar

Tänkte höra om nån har lust att förklara alla dessa förkortningar som finns på utställda hundar? Fick Chihuahuabladet häromdagen och läser om C.I.B EECH DKCH NORDCH osv och jag fattar ingenting. Är det här nåt hemligt språk eller ;)

Annons:
molam
2014-03-26 10:54
#1

DKCH är väl Dansk Champion

NORDCH är väl Nordisk Champion iaf

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

ChristineF
2014-03-26 11:10
#2

SE VCH var med såg jag, det är Svensk viltspårschampion. Utställning är jag inte så insatt i (än) :)

nlinds
2014-03-26 12:21
#3

Inklippt från SKK's sida:

C.I.B (International Beauty Champion)

Tilldelas hund som ej är av arbetande ras och som erhållit fyra (4) CACIB utdelade i minst tre (3) länder av minst tre (3) domare. Minst ett år och en dag ska ha förflutit mellan första och sista CACIB.

För hund av arbetande ras krävs två (2) CACIB utdelade i två (2) länder av två (2) domare plus arbetsmerit i enlighet med tidigare regelverk (se SKKs Utställnings- och championatbestämmelser).

Alla dispenser från regelverket som SKK tidigare erhållit efter särskild ansökan till FCI har upphört med anledning av det nya championat (C.I.E) som införts. I övrigt är kraven desamma som för tidigare INTUCH. SKK har tillskrivit FCI och avvaktar besked gällande exempelvis om svenska bruksprovsmeriter fortfarande jämställs med IPO.

EECH = Estonian Champion.

DKCH = Dansk champion

NORDCH vet jag inte, men jag skulle tro det är nordisk champion, det verkar logiskt tycker jag :P

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Caesars_matte
2014-03-27 17:52
#4

Tack alla ni!

Upp till toppen
Annons: