Chihuahua ifokus

Alla dessa titlar

2014-03-26 10:48 #0 av: Caesars_matte

Tänkte höra om nån har lust att förklara alla dessa förkortningar som finns på utställda hundar? Fick Chihuahuabladet häromdagen och läser om C.I.B EECH DKCH NORDCH osv och jag fattar ingenting. Är det här nåt hemligt språk eller ;)

Anmäl
2014-03-26 10:54 #1 av: molam

DKCH är väl Dansk Champion

NORDCH är väl Nordisk Champion iaf

Sajtvärd på Disney ifokus

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Anmäl
2014-03-26 11:10 #2 av: ChristineF

SE VCH var med såg jag, det är Svensk viltspårschampion. Utställning är jag inte så insatt i (än) :)

Värd på Chihuahua 

Anmäl
2014-03-26 12:21 #3 av: nlinds

Inklippt från SKK's sida:
C.I.B (International Beauty Champion)

Tilldelas hund som ej är av arbetande ras och som erhållit fyra (4) CACIB utdelade i minst tre (3) länder av minst tre (3) domare. Minst ett år och en dag ska ha förflutit mellan första och sista CACIB.

För hund av arbetande ras krävs två (2) CACIB utdelade i två (2) länder av två (2) domare plus arbetsmerit i enlighet med tidigare regelverk (se SKKs Utställnings- och championatbestämmelser).

Alla dispenser från regelverket som SKK tidigare erhållit efter särskild ansökan till FCI har upphört med anledning av det nya championat (C.I.E) som införts. I övrigt är kraven desamma som för tidigare INTUCH. SKK har tillskrivit FCI och avvaktar besked gällande exempelvis om svenska bruksprovsmeriter fortfarande jämställs med IPO.

EECH = Estonian Champion.

DKCH = Dansk champion

NORDCH vet jag inte, men jag skulle tro det är nordisk champion, det verkar logiskt tycker jag :P

Anmäl
2014-03-27 17:52 #4 av: Caesars_matte

Tack alla ni!

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.