Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 2015 ggr
TjockaBerta
2014-03-13 21:33

Blocket

Ser att man säljer två blinda chihuahuor på blocket idag. Det känns inte seriöst. Om någon ser annonsen skulle jag vilja höra era reaktioner.

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
Novelia
2014-03-13 21:37
#1

Kan du pm:a länk?

I have no sympathy for people without empathy

TjockaBerta
2014-03-13 21:52
#2

Tyvärr vet jag inte hur f från plattan Sök på Stockholm och på 6500. . Kan du lägga in länk så hjälp mig gärna.

>>>Malum domesticum<<<

Cam88
2014-03-14 07:03
#3

Medarbetare på Chihuahua

Novelia
2014-03-14 08:04
#4

Jag vet inte vad jag tycker. Osäkert vad dessa valpar får för liv. Aveln lär ju inte varit seriös. Men nu är dom ju födda och jag förstå att dom vill ge dom en chans och hitta hem till dom. men det känns ju inte bra liksom…

I have no sympathy for people without empathy

Denna kommentar har tagits bort.
TjockaBerta
2014-03-14 10:54
#6

#4

Får försöka tänka så som du gör. 

Men undrar ändå. Vem kan tänkas köpa en sån valp. Man kan ju köpa helt friska hundar för de pengarna. 

(Det är väl blödiga människor som jag som köper för att rädda valpen.)  😭

Vad gör säljaren  om han inte hittar köpare.

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
Mysisa
2014-03-14 16:34
#7

Men vad ska han göra? Behålla valparna bara för att dom är blinda? Han säljer dom blinda valparna för 2500, har han gjort allt han ska med valparna så täcker det knappt upp vad han lagt ut på valparna. Bara chippning, vaccinering, försäkring, avmaskning går på runt 1000 :- sen får vi väl hoppas att valparna fått mat, leksaker, koppel, valplåda/hundbädd, filtar/täcken/kuddar att ligga på. Det är en risk att köpa en blind valp, en risk som en seriös säljare/köpare är medveten om och vi får väl anta att han sållar bland sina köpare o inte bara säljer till första bästa som vill ha en billig valp. Språket är inte det bästa i annonsen, men seriöst, vad är problemet? Står inget om det är stammade eller ostammade valpar, orginalpriset på friska valpar verkar vara 9500, ett inte helt ovanligt pris för en chi med stam nu för tiden. Detta kan lika gärna vara en skk ansluten uppfödare som är dålig på att uttrycka sig i skrivt men har tagit allt ansvar som förväntas med den här kullen.

minavitas.wix.com/kennel

OneSound
2014-03-16 16:45
#8

Men små flickorna då, hoppas de får bra hem som förstår sig på djur med problem med synen!

Kan ju erkänna att man blir lite sugen på att ge dom ett hem trots att jag inte ska ha nån hund innan sommaren (vara hemma med valpen). Söta flickor :)

Aut viam inveniam aut faciam

Swadika
2014-03-17 10:19
#9

Jag hörde någonstans att då hundar litar sig mer på hörseln och nosen så är blindhet att jämföras med om vi människor skulle förlora luktförmågan. Att det är värre med hundar som är döva än blinda

Men sen så är det viktigt att de får ett hem där någon vet vad det betyder med att ha en blind hund. De var väldigt söta :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

kirbira
2014-04-09 11:53
#10

Hundar behöver inte ens sin syn och klarar sig utmärkt blinda.

Fialialej
2014-04-11 14:20
#11

#10 att hunden kan klara sig utan syn kan jag gå med på, men hade de inte haft nån användning för den är jag säker på att evolutionen hade gjort hundar blinda.

"På natten är alla katter svarta"

Upp till toppen
Annons: