Annons:
Etikettallmänt
Läst 1667 ggr
emilia99
2014-01-30 23:21

berätta om eran hund

hej skulle va kul om ni berätta lite om eran hund och hur ni upplevt den rasen ni har och visar bilder😃

Annons:
ChristineF
2014-01-31 12:51
#1

Hej! Jag och några till har skrivit lite om våra hundar och rasen i denna tråd: http://chihuahua.ifokus.se/discussions/52e984168e0e74657a001525-chihuahuan-beratta-mer?discussions-1 🙂

emilia99
2014-01-31 14:35
#2

oki tack 😃

sophiemadeleine
2014-02-05 21:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Hej! Min lilla kille är en väldigt försynt och lugn chihuahua, men samtidigt mycket alert, lättlärd och otroligt glad. Han påminner mer om en lugn labrador än en liten hund till sättet, trots sina pluttiga 1600 gram:) Han är absolut inte ettrig eller skällig :) Brukar ha med honom på det mesta, och har tränat väldigt mycket lydnad med honom, samt lite olika trix som: sitt, ligg, rulla runt, vacker tass, sök, pang (spelar död), snurra runt på två ben, kryp osv :) Han är superduktig på inkallning, i nuläget räcker det bara att jag stannar, så kommer han springande tillbaka full fart och placerar sig tillochmed på rätt sida :) Har även tränat mycket fot med honom, så för det mesta går han lös och går riktigt fint vid benet. Ytterligare en positiv sak med honom är att han totalt ignorerar arga/ skälliga hundar man möter på promenader, så det är verkligen skönt! Många menar ju att chihuahuan alltid skäller på allt och alla, men jag tror det handlar mycket om hur ägare hanterar/ fostrar sina chihuahuor samt hanterar situationer. Det är alltså inte bara något som "medfött" och "typiskt" chihuahua. Dom blir nog alltså lite vad man gör dom till :) Och det viktigaste av allt är nog att man låter dom få vara hundar, med dagliga promenader, mental aktivering och fostran likt vilken annan ras som helst.

Medarbetare på Chihuahua

sophiemadeleine
2014-02-05 21:38
#4

.

Medarbetare på Chihuahua

sophiemadeleine
2014-02-05 21:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Såhär vill vi alltså inte sitta hela dagarna hälsar Dior ;) (som nästan somnade av tristess vid provsittning av väska för endast fotandets skull) :)

Medarbetare på Chihuahua

Upp till toppen
Annons: