Annons:
Etikettfoder
Läst 4134 ggr
Cam88
1/12/14, 8:46 PM

Färskfoder

Jag har läst runder en hel del om färskfoder men här om dagen så fick jag höra något underligt, att man ska koka färskfoder :/ Hunden kunde annars få i sig massor av bakterier och rått kött kan göra dem sjuka… Därför är jag väldigt nyfiken på vad ni ger er hund? Ger ni dem färskfoder, vilken sort och hur serverar ni det?😊

Medarbetare på Chihuahua

Annons:
Fridaaaa
1/12/14, 8:49 PM
#1

Nej man ska inte koka färskfoder, man ger det som det är 🙂

Vi ger färskfoder, hallafoder. Serverar det på en tallrik eller i hennes skål, hon föredrar olika. Ibland med en äggula på.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Wellcraft
1/12/14, 9:00 PM
#2

Hunden har vargens mage, tänk såhär - kokar vargen sin mat innan den äter? Svar nej.
Kokar man hundens mat så försvinner en hel del nyttiga näringsämnen.
Du har inget att oroa dig för! 🙂

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Cam88
1/13/14, 10:16 AM
#3

#1 #2 Aha då var de som jag trodde, tyckte också det lät jätte konstigt att koka maten! Men då kör jag på bara 😊 Tack

Medarbetare på Chihuahua

ChristineF
1/13/14, 10:57 AM
#4

Nej, det låter ju heltokigt, måste vara någon okunnig som sagt/skrivit så. Det ska ges precis som det är, ev. med en skvätt vatten på. :)
Jag ger vom og hundemat (valpvarianten) i burgare, ger en halv burgare om dagen uppdelat på morgon/kväll. Den andra halvan har jag i kylen i en rund burk till nästa dag. Jättesmidigt och hon har aldrig ätit bättre än nu. Mår bra i hela kroppen. Brukar ge en skvätt vatten och lite laxolja på en gång om dagen så håller sig magen lagom hård.

Cam88
1/13/14, 12:17 PM
#5

#4 nej den personen ska ja inte lyssna så mkt på, tyckte själv att de var konstigt! hur mycket om dagen är det du ger? Hur många gram menar jag 😊

Medarbetare på Chihuahua

Lejonhjarta
1/13/14, 12:24 PM
#6

Ja köper färdig BARF från MUSH så vet ja att min vavva får i sig vad hon skall ha. :-) E så bekvämt med frysta små köttbullar som man bara tinar upp å ger. :-)

Annons:
AnnaKarin
1/13/14, 1:57 PM
#7

Jag ger Vom og Hundemat till mina tre, de älskar det. Om några dagar ska de fyra valparna få smaka VoH när det är dags att introducera annan mat än dem de får av sin mamma.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

ChristineF
1/13/14, 4:10 PM
#8

#5 Jag ger 50g per dag, 25g per portion. Men min tik är kastrerad så kan hända att man behöver ge mer till okstrerad och valpar ska också ha lite mer. På vom og hundemats hemsida kan man fylla i vuxna hundens vikt och få fram ungefär hur mycket de ska ha, sen kan det ju variera från hund till hund ändå. :)

AnnaKarin
1/13/14, 4:49 PM
#9

Små raser ska ofta ha mer än det står. Jag ger ung 60 g per dag till mina två som är 4 och 7 år men tvååringen äter mellan 80 och 100, nu när hon diar en kull på tre veckor äter hon över 300 g/dag och är ändå på gränsen till tunn. De  tre väger mellan 2,2 och 2,5 kilo.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Upp till toppen
Annons: