Annons:
Etikettallmänt
Läst 2815 ggr
Chinesecrestedlover
1/3/14, 6:19 PM

Kompisar i Stockholm...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Undrar om det finns några vavva/småhundsägare som bor i närheten av Sollentuna eller i alla fall i Stockholmsområdet?

Min lilla Sookie (naken blandis på 2 kilo) skulle behöva lite socialträning/lekkamrater i hennes storlek. Valpar/vuxna spelar ingen roll, hon är snart två och skäller mycket (verkar kaxig) men har ibland upplevt henne som lite osäker i mötet med andra hundar, trots att hon skäller ut dom och ska springa fram. 

Cain min andra hund (Chinese Crested) gillar inte att leka, så hon får aldrig busa av sig med andra hundar (de jag känner har bara stora hundar, lite väl stor skaderisk). 

Mvh/Chinesecrestedlover med Sookie

Annons:
ChristineF
1/3/14, 8:22 PM
#1

Hej! Kul att se lilla Sookie igen, bara sett valpbild på chiforum :)
I Åkeshov är det småhundsträff varje söndag kl 12, man samlas vid slottets parkering och går en sväng med hundarna lösa om man vill. Där kan man lära känna nya hundkompisar (har man tur kanske man bor nära varandra), min Chica började som väldigt osäker där och nu tjuter hon i bilburen när hon förstår vart vi är på väg :P Väldigt kul och skönt att hundarna är i samma storlek, men man bör ändå hålla ordentlig koll på sin hund och även de andras språk/signaler så allt går bra. Hundstallet ligger nära, så när man passerar där kan man behöva koppla.

emelielofgren
1/7/14, 5:52 PM
#2

Hej! Älskar chihuahuaträffarna i Åkeshov men det är på andra sidan stan för mig och även jag letar efter nya kompisar närmare mig! Sollentuna var ju också en bit förstås, men Sookie låter precis som min Charlie som även han skulle behöva kompisar i sin egen storlek!

ChristineF
1/7/14, 6:43 PM
#3

Hehe, jag bor en timme norr om sthlm, men åker till Åkeshov ibland ändå ;) Men förstår om man vill träffas oftare att man vill ha nära. :)

Chinesecrestedlover
1/7/14, 11:12 PM
#4

Hej!

Tack för tips om Åkeshov. Ska absolut åka dit någon gång. Är träffarna året runt oavsett väder… eller hur vet man då det inte är träff, skulle ju vara sådär lite lagom kul att åka dit och så är man helt ensam där… När man går… hur långt brukar det bli ungefär… har problem med ett knä och kan tyvärr inte gå så långt som det är just nu… 

Emelie: Va kul, ja det var ju en bit kanske men man kanske kunde mötas någonstans på halva vägen eller så, vore säkert roligt för hundarna med en likasinnad att busa med :-)

Mvh/Chinesecrestedlover

emelielofgren
1/8/14, 12:20 PM
#5

Ja men absolut! :)

Träffarna i Åkeshov är alltid oavsett väder, sen varierar det väl hur många som kommer beroende på om det spöregnar eller om det är en solig sommardag. Men de gångerna jag har varit där så har det varit många där även fast det regnat. Det brukar gå till så att man ses på en äng och hundarna får hälsa/leka/springa av sig i ungefär 30 minuter, sedan går de som vill en liten sväng tillsammans (promenaden i sig är kanske 20-30 minuter) och då pausar man på en annan äng under vägens gång där leken drar igång igen :)

Chinesecrestedlover
1/10/14, 4:26 PM
#6

Hej igen!

Då får vi väl bestämma lekträff någon dag 😃

Ok, då får vi ta oss dit någon gång då, det låter ju trevligt… 20-30 minuters promenad klarar jag i alla fall (som tur är). Man ska inte halka och slå knät i backen… 

Mvh/Chinesecrestedlover

Annons:
Upp till toppen
Annons: