Annons:
Etiketthälsa
Läst 1696 ggr
[JollyJustin]
2013-10-29 20:42

Farligt?

Hej jag råka tappa en chips och då åt Tes upp den i fredags, det r med sour scream and onion. Lök ör ju farligt så kommer nått dåligt hända?

En annan sak: Jag har inte gett nått men kan de äta vaniljgalss?

Annons:
Hanna
2013-10-29 20:46
#1

Har det gått så lång tid är det ingen fara och jag tror knappast ett chips gör något.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

AnnaKarin
2013-10-29 20:47
#2

Nåt enstaka chips är inte farligt, inte vaniljglass heller men det är lika illa med sött och fett för hundar som för oss.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

ChristineF
2013-10-29 21:30
#3

Ett chips är nog ingen fara, men vissa hundar är känsligare än andra.
Vavvor är ju väldigt små så var det ett stort chips kan de faktiskt märkas lite (kanske mest magont och lite lösare avföring).
Glass innehåller laktos vilket hundar inte kan bryta ned. Är inte farligt direkt, men ser heller ingen anledning att servera det, vet själv hur magen känns då jag är laktosintolerant :) 
Finns ju många bra saker att ge som gottis till vovvarna istället :)

Swadika
2013-10-30 12:21
#4

Som redan sagts, ett chips lär inte påverka mer än kanske lite lösare i magen. Råkat tappa några chips eller liknande utan att jag märkt det och då har han fått i sig det men har inte hänt något mer.

Tycker det är onödigt att ge saker som hundarna inte behöver, alltså att man ger det med flit, men jag ska inte säga något theo har fått liite vispgrädde en gång när han satt i mitt knä och vi åt efterrätt och såg så söt ut. 

Nu vet jag inte om jag blandat ihop två personer, men det är väl du som är hundvakt? Eftersom det då inte är din egen hund skulle jag inte ge det :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Upp till toppen
Annons: