Annons:
Etikettallmänt
Läst 1445 ggr
[trashclown]
8/24/13, 4:15 PM

Har kvar hunden för länge?

För skoj skull så kollar jag blocketannonser ibland. Har märkt att de flesta annonserar ut hunden när den är lååångt över 8v. Det finns ju ibland bra orsaker till det, men i vissa fall så känns det som att människor gör det för att kunna behålla hunden så länge som möjligt, just för att den är valp och att det är så puttenuttigt med valpar. Det är lite irriterande om man vill bonda med hunden så tidigt som möjligt. Har ni nån bra anledning till varför det kan se ut så ibland?

Annons:
Swadika
8/24/13, 4:28 PM
#1

Kan tänka mig att uppfödare gör det för att så länge som möjligt kunna se ifall om det finns någon ev potentiell valp :) Sen är det många hundar som inte blir sålda, det är tufft att vara uppfödare just nu.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[trashclown]
8/24/13, 8:29 PM
#2

Bra poäng!:)

ChristineF
8/24/13, 11:00 PM
#3

Vissa valpar kan (vad jag förstått?) födas lite tidigt och behöver extra tid, även fast de är 8v kanske de är lite underutvecklade och behöver mamman längre.

Jag hittade min Chica på blocket som 16 veckors valp, hon hade då flyttat först i kullen för att sedan komma tillbaks till kenneln pga att köparen inte hade tid.. Så hon hamnade hos mig :) ❤️
Men visst är den första tiden viktig egentligen, det håller jag med om.

AnnaKarin
8/25/13, 7:44 AM
#4

Fler och fler uppfödare behåller valparna längre, kunskapen om hundar förändras och många inser att 8 veckors valpar är lite väl unga för att flytta.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Upp till toppen
Annons: