Annons:
Etikettallmänt
Läst 2106 ggr
Swadika
2013-08-16 09:06

Extremt frusen hund

Jag behöver lite tips på mer saker jag kan gör för Theo som är extremt frusen utav sig. Det räcker med som idag när det är lite svalare ute så kan han börja skaka. 

Vi har mängder utav filtar i soffa, bädd, säng och liknande så han kan alltid lägga sig under dem, han hatar kläder så att ens tänka tanken är ingen idé, haha :) Men finns det någonting man kan göra mer än att lägga ut en massa filtar? Kan bara tänka mig hur hösten blir om han fryser när det fortfarande är sommar.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Annons:
liinnea
2013-08-16 14:35
#1

Dexter gillade inte heller att ha på sig kläder från början, så jag började ha på honom kläderna inne och leka lite samtidigt. Då glömde han till slut bort att han hade kläderna på sig och så gjorde jag några gånger tills han vant sig med det! :)

je_li_na
2013-08-17 06:32
#2

mina chihuahor gillar typen av kläder som man knäpper vid halsen o under magen bättre än tröjor..

ChristineF
2013-08-17 18:37
#3

Det kommer nog med åldern också, vuxenpäls, muskler och hull hjälper en hel del. Annars är det väl bra att hålla tempo och ha roligt :)
Är ju inte bra att klä för mycket och för tidigt, men bra om han vänjer sig vid täcke/stickad tröja för när det är som kallast på vintern behöver de flesta iaf något på långpromenaden.

Swadika
2013-08-17 19:33
#4

Jo precis, det är väl inte lika mycket när man är utomhus (om det inte regnar) utan det är inomhus för det mesta han kan ligga och skaka

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

ChristineF
2013-08-17 20:20
#5

Okej, vilken temperatur har ni inne? Säker på att han fryser? Chica brukar skaka när hon har ont i magen, mår illa, är osäker eller är nödig. Ibland när hon är sugen på något gott eller är överglad.

Swadika
2013-08-20 08:54
#6

Det är lite olika, runt 20-23 grader (ibland något mer om det är extremt varmt ute) Jo alltså jag kan inte vara 100% säker, men det är som olika skakningar, om han tex sitter och skakar då är det oftast inte för att han fryser, men om han sover och skakar så brukar de hjälpa med att bara lägga en filt över honom så slutar han skaka. Det kanske inte har med det att göra, bara jag som tolkar det som om att han fryser.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Annons:
ChristineF
2013-08-20 20:00
#7

Okej, svårt att veta.. Jag märkte ett mönster en gång att min tik åt och sen la hon sig för att sova och skakade = ont i magen. Men är det lite när som helst så reglerar han kanske temperaturen genom att skaka. Fårskinn värmer bra, såg att rusta hade små runda dynor för 99kr styck nu, tänkte köpa en att ha i bilburen :)

Swadika
2013-08-20 20:09
#8

ah det ska jag kolla in, ska dit imorgon så ska kolla det då :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Upp till toppen
Annons: