Annons:
Etikettchihuahua
Läst 1323 ggr
Cam88
7/11/13, 2:47 PM

värmen?

Hejsan :) Jag har en liten chihuahua på 4 mån :) Min lilla tjej är så duktig, hon har inte kissat eller bajsat inne på flera veckor, men så idag är det väldigt varmt ute och hon har kissat inne 2 ggr och bajsat 1 gång! Fast att hon är ute dem tiderna hon ska gå ut.

Jag vet inte men kan de vara så att hon reagerar på värmen?

Iså fall vet ni något tips för att kunna kyla ner henne på bästa sett när man är ute o går?  

MVH Camilla

Medarbetare på Chihuahua

Annons:
Swadika
7/11/13, 3:21 PM
#1

Hmm ja kan ha med värmen att göra. Dricker hon mer nu när det är varmt? Kanske kan ha med det och göra. Men sen är hon ju bara 4 månader också så då kan ju olyckor hända lätt :) 

Jag brukar låta Theo slicka på en isbit ibland, och sen kan man ju ha sådana kylmattor som finns att köpa, ev om det är akut kanske lägga en handduk på en kylklamp och låta hunden gå dit om den vill. Alltid ha vatten i närheten, när det är riktigt varmt brukar jag ta kallt vatten på händerna och klappa hunden så kyls han ner lite. Sen kan man ju alltid köpa en barnpool ifall hunden tycker om vatten :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Swadika
7/11/13, 3:23 PM
#2

Hmm ja kan ha med värmen att göra. Dricker hon mer nu när det är varmt? Kanske kan ha med det och göra. Men sen är hon ju bara 4 månader också så då kan ju olyckor hända lätt :) 

Jag brukar låta Theo slicka på en isbit ibland, och sen kan man ju ha sådana kylmattor som finns att köpa, ev om det är akut kanske lägga en handduk på en kylklamp och låta hunden gå dit om den vill. Alltid ha vatten i närheten, när det är riktigt varmt brukar jag ta kallt vatten på händerna och klappa hunden så kyls han ner lite. Sen kan man ju alltid köpa en barnpool ifall hunden tycker om vatten eller en typ badbalja eller något man kan fylla lite med vatten och låta hunden gå i om den vill :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Cam88
7/11/13, 7:34 PM
#3

Ja de gör hon ju iof, ja får kanske helt enkelt gå ut med henne mycket oftare :) Jag köpte en handi drink på lechien.se, den är alltid med :) super bra! Det med isbit har ett super bra tips :) Tack så jätte mycket :) Mvh Camilla

Medarbetare på Chihuahua

Swadika
7/11/13, 8:29 PM
#4

Hoppas något utav tipsen fungerar :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Upp till toppen
Annons: