Annons:
Etikettchihuahua
Läst 6061 ggr
Swadika
7/9/13, 5:41 PM

Valppälsen

Hur länge tappar chihuahuorna sin valppäls? Theo tappar sin nu och förutom att det hårar överallt så börjar nu både min mor, syster reagera på honom. Jag gör även det då jag är sjuk och mitt immunförsvar är i botten. 

Haha så jag tänkte bara på hur lång tid det faktiskt tar innan han slutar att fälla den? :) När hade er hund fällt sin valppäls?

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Annons:
ChristineF
7/9/13, 9:04 PM
#1

Det är olika, men du kan använda furminator-borste och tillhörande schampo/balsam för att skynda på fällningen. Finns också espree simple shed schampo, har använt det på katten och det funkade bra, dock är hon ett nästan hopplöst fall när det gäller att fälla :P

När jag fick hem min skrutta var hon 4 månader och då hade hon fällt av allt och var helt korthårig med tuffsar bakom öronen, men det kan komma igång senare än så. Efter de börjar vuxenpälsen växa fram och det kan hålla på till treårsåldern, iaf för långhår. :)
Hoppas det bara är fällningen som gör att ni känner av honom och att det går över!

Swadika
7/9/13, 9:09 PM
#2

Jo det hoppas jag, annars så får vi flytta haha. Jag känner av det bara för att jag sjuk som tur är :) jag badade honom idag och borstade med en vanlig karda tror jag det heter. Lossnade ingenting haha så tog en vanlig borste men får testa en furminator om det inte blir bättre. Han har tappat massa vaplpäls för han blir alldeles strävhårig istället för mjuk. Så jag hoppas han snart tappat allt :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

ChristineF
7/9/13, 9:16 PM
#3

Okej, ja men då är nog vuxenpälsen på G, är bra med schampon för fällning innan furminator för då "sätter det igång" och man kan borsta ur det lösa lättare än vanligt. :)

Swadika
7/9/13, 9:18 PM
#4

Okeej, men då ska jag checka in det nästa gång jag är till djuraffären :)  Tack (:

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Upp till toppen
Annons: