Annons:
Etikettfoder
Läst 4308 ggr
[MollyHallberg]
6/18/13, 2:41 PM

Hur mycket mat ?

Hej :)

Har funderat mycket när det gäller maten till min lilla chihuahua valp , hon har god aptit och älskar sin hundmat :)

Jag ger henne Royal Canin torrfoder och blötfoder för valpar upp till 8 mån.

Hon får mat fasta klockslag, 8:00 , 12:00, 16:00 o ibland får hon även lite på kvällen, då ger jag henne en hand full torrfoder o några teskedar blötfoder varje gång.

Läste i ett annat inlägg här på i fokus att en valp som var äldre än Molly inte fick alls lika mycket mat.

Molly är 13 veckor

Kan det vara så att jag ger Molly för mycket mat?

Hur mycket mat ger ni till era små hundar?

MVH Milla ☀️

Annons:
Swadika
6/18/13, 6:18 PM
#1

Nu ger jag färskfoder och jag ger 60g färskfoder varje dag. Men det brukar stå på baksidan hur mycket mat valpen ska ha per dag. På mitt valpfoder står det 55g för vuxenvikt på 2 kg :)

Jag skulle sen byta foder ifrån RC då det bara är skit. Finns mycket bra torrfoder med hög kötthalt om du inte vill ge färskfoder. Annars rekommenderar jag det

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[MollyHallberg]
6/18/13, 6:38 PM
#2

Okej tack så mycket :) Men är de inte svårt att byta foder nu när man har vant henne vid ett foder?

Swadika
6/18/13, 6:49 PM
#3

Nej då det är det inte :) Men man får börja långsamt. Många börjar med att blanda foderna hälften, hälften. Alltså 50% gammalt foder och hälften 50%, men om man har en känslig hund så kan man börja med 70% gammalt foder och 30% nytt foder, och så ökar man långsamt. :) Men det brukar inte vara några problem (:

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[MollyHallberg]
6/18/13, 8:28 PM
#4

Okej vad fint :) tack för fina tips :) mvh Milla

Upp till toppen
Annons: