Annons:
Etiketthälsa
Läst 1970 ggr
lejonhjärta
4/10/13, 10:49 AM

Kliande och bitande i tassar

Ja, som rubriken lyder så kliar sig Sixten ganska mycket och biter i tassarna. Han har även som små pigmentfläckar på magen. Funderar över om det kan vara exem eller vad det kan bero på.. Har ni några ideer? Borde jag åka till vetrinären ?

Annons:
Pennybus
4/10/13, 10:58 AM
#1

Min hund gnager på sina tassar, dvs klor, när hon tycker de blir för långa. Det kanske vore något?

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

ChristineF
4/10/13, 11:14 AM
#2

Foderallergi? Vad äter han?

lejonhjärta
4/10/13, 2:09 PM
#3

#1 - Jag har klippt både klor och "tasshår" för några dagar sedan så tror inte att det beror på det, men man vet ju inte. #2 - Det var min tanke också.. Han äter VoH Valp nu men får lite lite torrfoder än. Sen får han Planet Pet's Chicken Twist / Tuna som "godis" när vi tränar. Och nu har han ett kalvben att tugga på. Han har alltid kliat sig men nu tycker jag att det har blivit mer. Försökt se om det kunde vara loppor/löss eller eksem men tycker inte att jag sett något. Tänkte att han kanske bara är torr men det känns inte så heller..

ChristineF
4/10/13, 5:00 PM
#4

Jag skulle provat att endast ge fodret (voh om han är van vid det nu) nån vecka och se om det blir bättre, de kan ju vara känsliga mot olika proteinkällor. Man får köra lite uteslutningsmetoden.

meilin
4/10/13, 6:28 PM
#5

Svamp?

lejonhjärta
6/28/13, 1:14 PM
#6

Körde på att endast ge honom VOH och han kliar/biter knappt alls längre :)

Annons:
Swadika
6/29/13, 12:57 PM
#7

Så var Theo med, när han åt av sitt torrfoder också så kunde han bita på tassarna, men nu gör han inte det heller, så gissar själv på att det kan vara något i RC's foder han inte tål, troligen spannmålet.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

lejonhjärta
7/16/13, 1:05 PM
#8

Ja, jag gav ju också RC i början :/

Upp till toppen
Annons: